18.jpg
IMG_7848.jpg

PILATES

Controle, Concentratie, Centrering, Precisie, Ademhaling, Flow

Pilates is een bewegingssysteem dat erop gericht is het hele lichaam te stretchen, te versterken en te balanceren. Controle en precisie zijn van toepassing op elke beweging waarbij gewerkt wordt vanuit het "Powerhouse" (de buik/onderrug-, bil- en dijbeenspieren), en een juist ademhalingspatroon.Om elke oefening goed uit te kunnen voeren is het belangrijk dat ook de "mind" gecentreerd en geconcentreerd is. Uiteindelijk ontstaat er een complete workout waarbij de ene oefening in de andere overvloeit, Flow genaamd.
In een Pilatesles komen alle 6 Pilates principes aan bod om je uiteindelijke doel te bereiken.
Pilates heeft een positieve uitwerking op zowel het lichaam als de geest.
Als je Pilates eenmaal in jouw lichaam hebt, raak je het niet snel meer kwijt en je merken hoe de voordelen in jouw dagelijks leven doorwerken.


IMG_7747.jpg

CALLANETICS

Met Callanetics bereikt u echt schitterende resultaten!Het geheim van Callanetics heeft te maken met de basis voor een goed figuur. Door de unieke oefeningen worden de diepliggende spieren getraind, waarmee alle andere spieren van het lichaam in verbinding staan.In tegenstelling tot andere methoden bestaat dit revolutionaire gym-plan uit korte precieze bewegingen, die strikt en steeds op dezelfde manier worden uitgevoerd.Het lichaam raakt op geen enkele wijze overbelast, waardoor callanetics absoluut veilig is voor iedereen!



8cebcfcc-154a-4771-b3f3-f7599fee62be.jpg

GYROKINESIS

Een rustige maar intense les waar beweging centraal staat. De focus ligt op de mobiliteit van de wervelkolom en zijn bereik. De "movement" methode werkt op de gewrichten en spieren via ritmische en golvende oefeningen. De bewegingen die gepaard gaan met ademhalingspatronen stimuleren hiermee ook de organen en prikkelen ons zenuwstelsel. "Fluidity is the key". De overgang tussen de verschillende houdingen verloopt vloeiend en harmonieus in combinatie met de ademhaling.


41406ffd-9b1b-40d3-9bdf-a432569ad189.jpg

ACTIVE YOGA FLOW

Tijdens deze les werken we op een actieve niet meditatieve manier met de nodige aandacht voor kracht, stabiliteit, lenigheid en souplesse. De les vraagt een basis uithouding en mobiliteit om verschillende Yoga houdingen correct uit te voeren. Ook hier staat de ademhaling centraal waardoor u rust vindt en met een herbronnen gevoel de les verlaat. Deze les vergt een basis conditie en kracht


IMG_6485.jpg
 

Start to Yoga

Sivananda Yoga is gericht op het vergroten van de vitaliteit van het lichaam, het vertragen van de achteruitgang van het lichaam en het verlagen van de kans op ziekte, door middel van de ontwikkeling van het lichaam. Deze yogavorm helpt je, behalve flexibeler en sterker te worden en je conditie op te bouwen, ook om concentratie te ontwikkelen en te ontspannen. Tijdens de lessen zal je ontdekken dat Yoga veel meer omvat dan enkel de houdingen (Asanas). Achter Yoga zit een diepgaande filosofie die je helpt balans te vinden, in jezelf en in de wereld. Het achtvoudig pad zoals beschreven in de Yoga Sutra’s van Patanjali wordt beschouwd als de grondtekst van de yogafilosofie.


2017 taichi 002.JPG

Tai chi

De eeuwenoude bewegingsleer van het Oosten. Bewust omgaan met je lichaam en geest door middel van inwaartse staande meditatie, aaneenschakelingen van bewegingen en partneroefeningen. Je leert je lichaam mindfull bewegen, een accuratere lichaamshouding. Je tempert je denken en dit geeft geestelijke rust. Je krijgt de vaardigheid om je lichaam te relaxen, versterken van spieren en pezen op een lichaamsvriendelijke methode. Diepgaande Tai Chi volgens je eigen niveau.

De lessen bestaan uit vier delen : bewustmakingsoefeningen, standing, relaxatie-oefeningen en de vorm.